راه های بالا بردن کیفیت خواب

راه های بالا بردن کیفیت خواب

سلام رفقا. خوبید؟

خب خواب شبتونو درست کردید؟

درستش کنید دیگه…

خواب خوب = شارژ شدن نیروی اراده💪
خواب خوب = حال روحی خوب😄
خواب خوب = قدرت مبارزه با گناه
خواب خوب = پیشگیری و درمان افسردگی

دوستان توی این مقاله می خوام چند تا راهکار برای افزایش کیفیت خواب بهتون بگم.

راه های افزایش کیفیت خواب

1- حداقل 30 دقیقه پیش از وقت خواب، تماشای تلویزیون یا استفاده از وسایل الکترونیکی نظیر لپ تاپ و تلفن همراه را متوقف کنید.

نور آبی ای که از این وسایل ساطع می شود، می تواند خوابیدن را مشکل کند.

Numerous studies have found that using your phone before bed is harmful to your overall health.

تحقیقات زیادی نشان داده اند که استفاده از تلفن همراه قبل خواب برای سلامت عمومی شما مضر است.

راه های افزایش کیفیت خواب

2- حدود 4 تا 6 ساعت مانده به وقت خواب از نوشیدنی های کافئین دار (مثل چای، قهوه و…) اجتناب کنید.

پس دوستان از ساعت 6 عصر به بعد دیگه چایی نخورید.

راه های افزایش کیفیت خواب

3- یک روال آرامش بخش برای زمان پیش از خوابتان بسازید.

مثل حمام کردن (یا دوش گرفتن با آب گرم) یا مطالعه کتاب (یا خواندن چند آیه قرآن با معنی، خواندن زیارت عاشورا، گوش دادن به چند موسیقی آرامش بخش، کتاب صوتی گوش دادن، سخنرانی گوش دادن و به طور کلی هر کاری که آرامش بخش و خواب آور باشد).

درگیر شدن در فعالیت های پر انرژی یا پر استرس (مثل ورزش کردن، دیدن یک فیلم هیجان انگیز، مطالعه یک کتاب هیجان انگیز، گوش دادن به موسیقی های هیجان انگیز و…) احتمال آسان به خواب رفتن را کاهش می دهد.

بعضیا وقتی قبل خواب می بینن خوابشون نمی بره، میرن ورزش می کنن یا حرکات کششی انجام میدن.
رفقا این غلطه! تا سه ساعت قبل خواب نباید ورزش کرد، وگرنه بی خوابی میاره. اون ورزشی که میگن باعث می شه شبا زود خوابتون ببره، ورزشیه که حداقل سه ساعت قبل خواب باشه.

رفیق. این ها رو فقط بخونی، هیچ فایده ای نداره. بخون، تصمیم بگیر و زندگیتو تبدیل به چیزی بکن که دوستش داری. عمل کن. یه قدم برای خودت بردار. به خدا این قدم های کوچیک معجزه می کنه.

منبع: بنیاد ملی خواب (the National Sleep Foundation)

پژوهش، ترجمه و ساخت عکس نوشته توسط مهدوی

8 پاسخ
  1. صلواات
    صلواات گفته:

    سلام و عرض ادب به شما مدیر دغدغه مند💕

    ربط استمنا و خواب و توصیح بدید
    مثلا اگر 2 شب بخوابیم 9 صبح بیدار شیم
    بازم افسرده میشیم؟!
    با اینکه 7 ساعت خواب رفتی

    باتشکر از شما💓

    پاسخ
    • مهدوی
      مهدوی گفته:

      سلام دوست خوبم. خواب خوب خوابیه که هم به مقدار کافی باشه و هم کیفیت خوبی داشته باشه. شما وقتی 2 شب می خوابی تا 9 صبح، خوابت مقدار مناسبی داره، ولی کیفیتش خوب نیست. اگه می خوای خوابت باکیفیت بشه، باید سعی کنی زود بخوابی. مثلا ساعت 11 دیگه خواب باشی. خواب خوب و باکیفیته که می تونه انرژی کافی برای مبارزه با شیطون رو بهت بده.

      پاسخ
  2. گمنام
    گمنام گفته:

    سلام آقای مهدوی خیلی خوبه که این آموزش ها را عرضه میکنید❤️
    ولی یک سوال ذهنمو درگیر کرده قبل از ازدواج اگر رابطه جنسی صورت بگیرد. خیلی بد وگناه داره ولی بعد ازدواج نداره مگه اون منی که خروج میشه چه فرقی می‌کنه😐😶😑
    دلیلش را بگویید.
    ممنون❤️

    پاسخ
    • مهدوی
      مهدوی گفته:

      سلام رفیق. خودارضایی یه پاسخ قلابی به نیاز جنسیه. با ازدواج زمین تا آسمون فرق داره. خودارضایی برای جسم و روح مضره و اصلا به آدم آرامش نمیده. ولی ازدواج، هم مفیده و هم باعث آرامش ذهن، روح و جسم آدم میشه. خلاصه، خودارضایی مثل خوردن آب شوره.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code